donderdag 8 december 2011

Erwtensoep met rookworst voor de koude winterdagen



Geïnspireerd op de ouderwetse Hema rookworst en de koude winterdagen waar we steeds weer mee geconfronteerd worden. Dan heb je toch af en toe zin in een lekker kopje warme (erwten)soep.
Mijn vriend is dol op erwstensoep en op al het andere eten. Daarom heb ik voor hem een echte rookworst gehaakt!


Heerlijk met een kopje erwtensoep



Ik heb de rookworst gemaakt van phildar coton 3, met haaknaald 3. Ik heb eerste een magische cirkel gemaakt met 6 vasten daarin. De 2e toer heb ik 2 vasten in iedere vaste gehaakt, waardoor je dus uitkomt op 12 vasten. Vervolgens heb ik tot ik de worst groot genoeg vond steeds 12 vasten in doorgehaakt. Voor het minderen heb ik de worst gevuld met synthetische vulling van de Hema. En heb ik verolgens de worst dichtgemaakt door steeds te minderen. Om de worst een echte rookworst uitstraling te geven heb ik de twee uiteinden aan elkaar gemaakt met rollade touw. Die hiernaast.
Een leuk en grappig cadeautje voor iemand die gek is op erwtensoep. Mijn vriend vond hem meteen fantastisch, haha!

Veel liefs,
Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten